Scopic
VIRTUAL REALITY STUDIO
20160310_170938.jpg

NEWS

ING zet VR in voor goed doel

ING heeft in samenwerking met Unicef een virtual reality video gelanceerd voor de Internationale Dag van de Rechten van het Kind.

Samen met Scopic, een bureau op het gebied van VR, is de video ontwikkeld om met deze nieuwe manier van storytelling de samenwerking tussen ING en Unicef tot leven te brengen. Met deze zgn. 'Power for Youth'-samenwerking willen ING en Unicef jongeren helpen een mooie toekomst op te bouwen. Hiermee investeren ze in programma's om jonge mensen te helpen maatschappelijke en financiële vaardigheden te ontwikkelen waarmee ze hun eigen toekomst en die van hun omgeving te kunnen verbeteren. 

De video geeft de kijker van dichtbij inzicht in hoe ING en Unicef samen jongeren als de Nepalese Bibek helpen. In de video laat hij zien hoe het 'Power of Youth'-programma zijn leven veranderd heeft. Door het 360-gradenperspectief laat de virtual reality-video je binnen in het huis en de theesalon van Bibek en kun je hem samen met zijn dorpsgenoten ontmoeten. 

De video wordt in de komende weken in pop-up bioscopen in de ING-kantoren aan medewerkers getoond en is te bekijken via de website van ING. 

yori van gerven